Informace č.: 57 – 2025 (Výzva ke spolupráci – digitalizace bankovních služeb)
Vážení přátelé, na základě mediálních výstupů, ale i zkušeností některých klientů se zdravotním postižením, jsme oslovili Komerční banku a.s. ve věci diskriminace osob, které mají takové problémy, že nemohou používat, nebo jen velmi omezeně, digitální technologie.
Komerční banka a.s. tlačí svoje klienty k nové službě digitálního bankovnictví, jinak klientům hrozí zrušením účtu. V odkaze pod textem vám posíláme dopis, který jsme dnes odeslali generálnímu řediteli Komerční banky a.s. a požádali jej o řešení situace. Předpokládáme, že jednání se mohou po nějakou dobu protáhnout.
Velmi by nám pomohlo, pokud byste sami měli podobné zkušenosti, které jsou popsány v přiloženém dopise. Pokud máte takovou zkušenost, a to i s jinou bankou, budeme rádi, když nám váš příběh popíšete. Je samozřejmé, že zachováme absolutní anonymitu, protože nám nejde o konkrétní jména, ale o způsob jednání bank vůči svým klientům se zdravotním postižením. Jednali jsme již s Českou bankovní asociací, připomínkovali jsme jejich manuál, ale zdá se, že jednotlivé banky budou v této věci postupovat individuálně. Vaše příběhy nám prosím napište na adresu v.krasa@nrzp.cz.
Děkujeme vám za spolupráci.
Přeji vám všechno dobré.
S pozdravem
Mgr. Václav Krása
předseda NRZP ČR
Odkaz na aktualitu na webu www.nrzp.cz:
https://nrzp.cz/2025/07/24/informace-c-57-2025-vyzva-ke-spolupraci-digitalizace-bankovnich-sluzeb/